گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

دورنمای تقاضا برای نفت خام رو به افزایش است

دورنمای تقاضا برای نفت خام رو به افزایش است

با وجود آزادسازی ذخایر سوختی چین، دورنمای تقاضا برای نفت خام رو به افزایش است:

با توجه به انتظارات مربوط به تقاضای فراوان و این باور قیمت­های نفت در روز دوشنبه به سرعت افزایش یافت که یک گروه تولیدکننده کلیدی شیرهای تولید خود را به این سرعت نخواهد بست که این خود به وارونه شدن روند زیان­ های اولیه‌­ای کمک کرد که در اثر آزادسازی ذخایر سوختی چین به عنوان بزرگترین مصرف­ کننده انرژی در جهان به وجود آمده است.

پس از یک وقفه کوتاه قیمت در سطح ۰۳/۸۳ دلار، فروش آتی نفت خام برنت ۲۲/۱ دلار یا ۵/۱% به بشکه­ای ۹۴/۸۴ دلار رسید.

فروش نفت خام وست­تگزاس اینترمدی­ایت (WTI) آمریکا با افزایش ۰۹/۱ دلار یا ۳/۱% به ۶۶/۸۴ دلار رسید که قبلاً بهای آن به ۷۴/۸۲ دلار افت کرده بود. استفان برنوک در شرکت معاملات نفت PVM گفت: اصول بازار تغییری نکرده است، و بازار نفت در آینده­ای نزدیک در سطحی ثابت باقی خواهد ماند.

نظرخواهی رویترز نشان داد که انتظار می­رود تا اواخر امسال، قیمت ­های نفت در حدود ۸۰ دلار باقی بماند، اگر مقادیر عرضه و مبالغ بیشتر صورتحساب گاز موجب ترویج استفاده از گاز به عنوان یک سوخت برای تولید نیرو بشود. بهای نفت در هفته پیش معادل چند سال افزایش داشت، که روند جهشی تقاضای پس از پاندمی کرونا به این روند کمک کرد و علیرغم تقاضای بیشتر نفت از سوی مصرف­کنندگان اصلی، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدان آن به رهبری روسیه، اوپک پلاس (+)، تدریجاً از افزایش میزان تولید ماهانه به مقدار ۴۰۰۰۰۰ بشکه در روز (BPD) حمایت می­کنند.

تحلیلگران انتظار دارند اوپک پلاس در اجلاس ۴ نوامبر خود همچنان وفادار باقی بماند که با حضور اعضای کویت و عراق طی روزهای اخیر برگزار می­شود تا حمایت خود را از کفایت حجم­ های تولید فعلی اعلام کنند.

جو بایدن، رئیس­ جمهور آمریکا در روز شنبه کشورهای اصلی تولیدکننده گروه G20 را با ظرفیت اضافی وادار کرد تا تولید خود را افزایش بدهند تا به عنوان بخشی از تلاش گسترده برای وارد کردن فشار به اوپک پلاس برای افزایش عرضه از بهبود بیشتر اقتصاد جهانی اطمینان حاصل کند. با وجود آن که چین طی یک بیانیه رسمی و نادر اعلام کرده ذخایر بنزین و گازوئیل خود را آزاد می­کند تا میزان عرضه در بازار افزایش یابد و از ثبات قیمت در مناطق پشتیبانی می­نماید، قیمت­ها افزایش یافت.

در روز جمعه، بیکر هاگز از شرکت خدمات انرژی گفت: در اثر افزایش قیمت­ های نفت، شرکت­های تولیدکننده انرژی در آمریکا طی یک دوره پانزده ماهه تا ماه اکتبر بر تعداد دکل­ های تولید نفت خام و گاز طبیعی افزودند که این میزان تولید از آوریل سال ۲۰۲۰ تاکنون در بالاترین سطح خود قرار گرفت.

بنا به گفته شرکت­ها در روز جمعه، پس از کاهش و تعدیل سریع خدمه و تولید در این منطقه در سال گذشته، اکسون و چورون در نظر دارند تا در بستر نفتی شیل پرمین به تعداد دکل ­های حفاری خود اضافه کنند.

منبع:cnbc
مشاهده خبر

کد مقاله

9539

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۸/۱۱

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9539

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات