گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

کیوساکی می گوید اقتصاد “بزرگترین حباب در تاریخ جهان”

کیوساکی می گوید اقتصاد “بزرگترین حباب در تاریخ جهان”

کیوساکی می گوید اقتصاد “بزرگترین حباب در تاریخ جهان” است و کم کم دارایی های کاغذی باید کنار گذاشته شوند.
رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب مالی شخصی «پدر دارا و پدر ندار»، بر موضع ضعیف خود در مورد اقتصاد جهانی در بحبوحه ترس های غالب از رکود اقتصادی قریب الوقوع پافشاری نمود. در واقع، کیوساکی در توییتی در ۲۵ نوامبر گفت که اقتصاد جهانی همان چیزی است که او آن را “بزرگترین حباب تاریخ” می نامد و به پیش بینی اقتصادی غم انگیز خود در درازمدت می افزاید. ذکر این نکته اهمیت دارد که نویسنده خاطرنشان می کند که در محصولاتی مانند سهام و اوراق قرضه سرمایه گذاری نمی کند در حالی که از سرمایه گذاران می خواهد که دارایی های کاغذی را از دور خارج کنند.
“بسیاری از شما می دانید که من بر روی سهام، اوراق قرضه، ETS یا MF سرمایه گذاری نمی کنم. لطفاً به آنچه می خواهم بگویم گوش ندهید: “من از دارایی های کاغذی خلاص می شوم.” اقتصاد جهانی یک «بازار» نیست. من معتقدم اقتصاد بزرگترین حباب در تاریخ جهان است. خداوند همه ما را مورد رحمت و آمرزش قرار دهد.”
چشم انداز اقتصادی مبهم
ذکر این نکته اهمیت دارد که اقتصاد جهانی به شدت تحت تأثیر عوامل اقتصاد کلان غالب که منجر به افزایش تورم و نرخ بهره شده، قرار گرفته است. جالب اینجاست که این اثرات به بازارهای رمزنگاری نیز تسری یافته است. با این حال، کیوساکی هنوز هم فکر می کند بیت کوین و فلزات گرانبها هنوز هم روند صعودی خویش را حفظ کرده اند، و معتقد است که محصولات به طور بالقوه قوی تر ظاهر می شوند و احتمال سقوط اقتصادی وجود دارد.
در این میان، بازار رمزارز از سقوط صرافی FTX آسیب دیده است، اما کیوساکی تاکید کرده است که بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) شانس افزایش در آینده را دارند.
“من همچنان نسبت به آینده بیت کوین خوش بین هستم، اما فلزی همچون نقره و ETF نقره را یکسان نمی دانم. و بیت کوین همان Sam Bankman-Fried نیست. (…) مشکل اصلی در اینجا FTX است. <…> من همچنان طرفدار بیت کوین هستم. من مخالف رمز ارز نیستم، همانطور که بسیاری از افراد در ژانر من، در گروه سنی من، به این دلیل هستند که فکر می کنم بیت کوین قوی است. من در واقع بیشتر به بلاک چین علاقه دارم و مالک اتریوم هستم”.
پیش بینی بیت کوین توسط کیوساکی
در همان زمان، کیوساکی پیش‌بینی کرده است که اولین ارز دیجیتال می‌تواند طی پنج سال به مرز ۱ میلیون دلار برسد، اگرچه او فلز طلا را بیشتر ترجیح می داد. اعتقاد کیوساکی به چشم‌انداز بیت‌کوین باعث شد که نویسنده به این نتیجه برسد که انقلاب این نوع دارایی «بزرگ‌تر از انقلاب باروت خواهد بود”.

 

 

 

منبع:finbold

مشاهده خبر

کد مقاله

15931

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۹/۱۰

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=15931

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات