گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

روسیه رمزارز را به ابزار قانونی پرداخت تبدیل می کند

روسیه رمزارز را به ابزار قانونی پرداخت تبدیل می کند

وزارت دارایی روسیه در حال بررسی پیش‌نویس مقرراتی است که رمزارز را به یک روش قانونی پرداخت تبدیل می‌کند. روزنامه روسی کومرسانت در ۱۵ آوریل گزارش داد که وزارت دارایی روسیه به نهایی کردن پیش نویس لایحه مقررات ارزهای دیجیتال نزدیک است و قصد دارد رمزارز را به یک وسیله قانونی پرداخت تبدیل نماید. این لایحه همچنین به استخراج رمز ارزها می پردازد و ممکن است شفافیت مورد نیاز را در صنعت محلی ایجاد کند. همچنین مفاهیم خریداران حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای و لزوم ایجاد قوانین تجارت را معرفی می کند.

لایحه ” ارز دیجیتال”

بر اساس لایحه‌ای که توسط کومرسانت دیده شده است، رمزارز به یک روش پرداخت شناخته شده تبدیل می‌شود که “یک واحد پولی فدراسیون روسیه نیست”. کریپتو نیز به عنوان ابزار سرمایه گذاری تایید می‌شود. با این حال، این لایحه برای همه یکسان نیست و تنها ارزهای رمزنگاری شده که “فرد متعهد ندارند” در کشور قانونی محسوب می‌شوند. این به احتمال زیاد بدین معناست که شخص می‌تواند با بیت‌کوین (BTC) پرداخت‌ها را انجام دهد، نه با استیبل کوین مانند تتر. مشخص نیست که روسیه طرفدار کدامیک ازارزهای دیجیتال است.

در همین حال، این لایحه همچنین محدودیت هایی را برای افرادی که می‌توانند به عنوان اپراتور صرافی یا اپراتور پلت فرم معاملات دیجیتال ثبت‌نام کنند، اعمال می‌نماید. اولی نیاز به سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیون روبلی خواهد داشت، در حالی که دومی باید قبل از دریافت مجوز فعالیت در روسیه، ۱۰۰ میلیون روبل را ارائه نماید.

شرکت‌هایی که در فضای رمزنگاری فعالیت می‌کنند نیز مانند مؤسسات مالی سنتی، ملزم به ارائه پرونده‌ و اعلامیه‌های قانونی خواهند بود. علاوه بر این، هر نهاد خارجی که بخواهد در روسیه فعالیت کند، باید یک موسسه در این کشور راه اندازی کند.

واکنش به محدودیت ها

کارشناسان معتقدند الزامات سختگیرانه باعث می شود بسیاری از سرمایه گذاران به بازار سیاه و سایر گزینه های غیرقانونی روی بیاورند. آنها استدلال می‌کنند که تنها بزرگترین مؤسسات مالی می‌توانند به عنوان اپراتورهای تجاری یا اپراتورهای بورس فعالیت کنند. به گفته آندری توگارین، شریک مدیر شرکت حقوقی GMT ​​Legal علاوه بر این، روس‌ها در مورد استفاده از صرافی‌های خارجی مشکلی ندارند، اما مجبور می‌شوند از گزینه‌های محلی و حساب‌های بانکی خود برای پول نقد استفاده کنند. فروش یا خرید ارزهای دیجیتال بدون گذرنامه غیرممکن خواهد بود. طرف معامله تنها از طریق بانک ها و با استفاده از حساب بانکی قادر به واریز و برداشت ارزهای فیات خواهد بود.

 

منبع:cryptoslate

مشاهده خبر

 

کد مقاله

10497

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۱/۲۹

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=10497

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات