گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

درخواست مصر سرمایه‌گذاری بیشتر از اروپا

درخواست مصر سرمایه‌گذاری بیشتر از اروپا

وزیر امور خارجه مصر، ما خواستار سرمایه گذاری مستقیم بیشتری از اروپا هستیم

سامح شکری وزیر خارجه مصر گفت که کشورش خواستار سرمایه گذاری مستقیم بیشتر از اروپا است. شکری در مصاحبه ای با برنامه تلویزیونی احمد موسی “علا ماسوله” (در مسئولیت من) در شبکه ماهواره ای خصوصی صدا البلد پخش شد.

وی توضیح داد که سفرهای عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر در هفته گذشته در برخی از کشورهای اروپایی از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا شامل در این سفر قرارداد شراکت بزرگ با نمایندگی در آلمان و رابطه راهبردی با فرانسه منعقد شد. شکری گفت که صربستان از نظر تاریخی رابطه نزدیکی با مصر دارد و ما منتظر همکاری مشترک بیشتر هستیم.

وی افزود: با توجه به شرایطی که جهان در رابطه با بحران غذایی و تورم شاهد آن است، روابط مصر و اروپا از نظر سیاسی و اقتصادی از تنوع بالاتری برخوردار است.

شکری افزود که مصر به سرمایه‌گذاری های مستقیم و فرصت های شغلی بیشتری نیاز دارد و این مواردی است که کشورهای اروپایی به دنبال بهره بردن ازآن هستند و مصر نیز خواستار سرمایه گذاری مستقیم بیشتر از اروپا است. وی تشریح نمود که کنفرانس آب و هوا COP27 که در شرم الشیخ برگزار خواهد شد، مشتاقانه به دنبال اجرای مسائل مورد توافق COP26 است.

وزیر امور خارجه مصر توضیح داد که شاهزاده چارلز، ولیعهد بریتانیا به موضوع آب و هوا علاقه مند است و فعالانه در این کنفرانس شرکت خواهد کرد. شکری همچنین عنوان نمود: “ما روابط متعادل را با همه شرکای خود در اروپا حفظ می کنیم.”

شکری در مورد توافق روسیه و اوکراین در روند صادرات گندم افزود که مهمترین مسئله اجرای این توافقنامه است، زیرا این اقدام گام مثبتی به نفع کشورهای در حال توسعه است که به تامین مواد غذایی خود از روسیه و اوکراین وابسته هستند.

 

منبع:egyptindependent

مشاهده خبر

کد مقاله

11382

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۵/۰۵

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=11382

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات