گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین چیست؟

در دنیای ارزهای دیجیتال که تحت سلطه نوسانات قیمت است، برخی از سرمایه گذاران ریسک گریز به دنبال دارایی دیجیتال با ثبات بیشتر هستند. از استیبل کوین استفاده کنید، این کوین نوعی توکن است که برای داشتن یک مقدار ثابت طراحی شده است. استیبل کوین ها عمدتا کمتر در معرض نوسانات هستند زیرا تحت حمایت دارایی دیگری قرار می گیرند. ارزش ثابت از لحاظ نظری یک اهرم در برابر نوسانات روزانه چشمگیر است، مانند آنچه در رمزارزهای دیگر مانند بیت کوین (BTC-USD) و اتریوم (ETH-USD) مشاهده می شود.

چهار نوع اصلی استیبل کوین عبارتند از:

  • تحت پشتیبانی فیات
  • دارای پشتوانه رمزارز
  • با پشتوانه کالا
  • الگوریتمی

پرکاربردترین نوع استیبل کوین دارای پشتوانه فیات است، مانند بایننس USD (BNB-USD)، اگرچه سایر استیبل کوین ها ممکن است به دارایی های دیگر متصل شوند یا از الگوریتمی برای تنظیم قیمت استفاده کنند .  برای استیبل کوین‌های دارای پشتوانه فیات، یک موسسه مقداری از سکه‌ها را که نماینده مقدار واقعی ارزی است، ارائه می‌کند. به عنوان مثال، یک ناشر ممکن است ۱۰۰ میلیون سکه با پشتوانه ۱۰۰ میلیون دلاری منتشر کند. سرمایه گذارانی که استیبل کوین با پشتوانه فیات را خریداری می کنند، می توانند از سکه های جدید خود برای مبادله با سایر دارایی های مبتنی بر بلاک چین استفاده کنند. برعکس، کسانی که قبلاً صاحب ارزهای دیجیتال هستند، می‌توانند دارایی‌های خود را به استیبل کوین تبدیل کنند، که سپس می‌توان آن‌ها را برای ارزهای فیات مجددا خرید کنند. استیبل کوین ها مانند برخی از ارزهای رمزنگاری شده معروف مانند بیت کوین و اتریوم، در بین سرمایه گذاران رمزارز محبوب هستند. در حال حاضر، دو ارز از بهترین پنج ارز دیجیتال ، استیبل کوین هستند، از جمله سومین ارز دیجیتال بزرگ، تتر (USDT-USD). این نشان‌دهنده نقش مهمی است که  گروه توکن‌ها در پذیرش و تراکنش‌های ارزهای دیجیتال ایفا می کنند.

واکنش نظارتی

قانونگذاران در حال حاضر در حال بحث در مورد چگونگی تنظیم استیبل کوین ها در سیستم مالی هستند و مشخص نیست که آنها تا چه حد در چارچوب خود سهل گیرهستند. گری جنسلر، رئیس SEC معتقد است که طبق اظهاراتش به انجمن بازار سرمایه  پن لا، تقریباً ۸۰ تا ۸۵ درصد از معاملات و وام‌دهی در پلتفرم‌های کریپتو شامل استیبل کوین‌ها است. در فوریه ۲۰۲۲، کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده یک جلسه استماع در مورد استیبل کوین ها برگزار نمود. از آن زمان، اعضا لایحه‌ای را مد نظر قرار دادند که قوانینی را برای گردش استیبل کوین‌ها از سوی صادرکننده و سطوح ذخیره متناسب تعیین می‌کند.

با این حال، این چارچوب می تواند یک مسئله جدی در هنگام تنظیم استیبل کوین های الگوریتمی ایجاد کند. اگر یک استیبل کوین مبتنی بر دلار برای یک صادرکننده به کمتر از یک دلار برسد، صادرکننده برای دستکاری قیمت استیبل کوین خود به یک دلار به ارز دیجیتال دوم وابسته است. قانونگذاران به دلیل ریسک اجرای کریپتو، مانند آنچه اخیراً در مورد استیبل کوین های ترا رخ داده است، تمایلی به این نوع دستکاری ندارند.

در این مرحله، به نظر می رسد موضع کنگره این است که ناشران استیبل کوین باید همان مجوزها و کمک هزینه هایی را دریافت کنند که مؤسسات سپرده گذاری بیمه شده فدرال، مانند بانک ها، باید از آنها استفاده کنند.

 

 

منبع:finance.yahoo

مشاهده خبر

 

کد مقاله

11003

تاریخ انتشار

۱۴۰۱/۰۳/۲۲

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=11003

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات