گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

افزایش ثروت جهانی به ۳۱۵ تریلیون دلار تا سال ۲۰۲۵

افزایش ثروت جهانی به ۳۱۵ تریلیون دلار تا سال ۲۰۲۵

بنا به گزارشی راجع به صنعت مدیریت مالی، سهم جهان از ثروت مالی ظرف ۵ سال آینده از ۲۵۰ تریلیون دلار به ۳۱۵ تریلیون دلار خواهد رسید که با عقب ماندن اروپا، با توان مالی موجود در آمریکای شمالی و آسیا تقویت شده و افزایش خواهد یافت. ثروتمندان جهان عملکرد منعطف و غیرمنتظره خود را در سال اخیر ادامه خواهند داد، این در حالی است که مقادیر دارایی‌­ها ناشی از شوک اولیه پاندمی (کرونا) به بازار، ترمیم شده و بر طبق گزارش منتشر شده توسط گروه مشاوره بوستون در روز پنجشنبه، نهایتاً در سال ۲۰۲۰، ۳/۸ درصد افزایش یافت که تا آن زمان در بالاترین سطح خود قرار داشت. طی پنج سال تا سال ۲۰۲۵، ثروت جهان هر سال ۸/۴ درصد افزایش خواهد یافت- که نسبت به رقم ثبت شده طی پنج ­سال منتهی به سال ۲۰۱۹ به میزان ۷/۶ درصد کندتر است- اما با توجه به این مطلب هنوز روند آن سریع است که اقتصاد جهانی هنوز در انتظار مشاهده پایان این پاندمی (کرونا) به­ سر می­‌برد تا بتواند به طور کامل ترمیم شود. این گزارش بیان کرد: ما نشانه­‌هایی از بهبود را در اقتصاد فعلی مشاهده می­‌کنیم که می­تواند به شکلی معنادار رونق و ثروت را بین زمان حال تا سال ۲۰۲۵ گسترش بدهد. با بیان این مطلب، گروه مشاوران بوستون (BCG) بر روندهای کلیدی ثروت در سال گذشته تصریح نمود که در پس جهش در میزان دارایی­‌های مالی توان بالقوه برای پس­‌انداز وجود داشت- چون مردم مجبور بودند در این وضعیت بن­بست از گذران وقت در زمان فراغت خود صرفنظر کنند- که با بازارهای قدرتمند سهام و بانک­‌های مرکزی پشتیبانی می­‌شد.

نویسندگان اظهار داشتند: جریان نقد و سپرده­‌ها ۶/۱۰ درصد صعود کرد، که بیشترین مقدار افزایش طی ۲۰ سال اخیر بوده است. با وضعیتی شگفت زده نسبت به جریان نقدی و با امید به دورنمای استوار برگشت سود، سرمایه‌­گذاران برای سود سهام و وجوه سرمایه­‌گذاری پول خرج کردند و …. حتی در جستجوی سودهای بیشتر، از سرمایه­‌گذاری­‌های دیگر استقبال نمودند. از نظر گروه BCG، آمریکای شمالی برای گسترش ثروت جهانی محرک اصلی خواهد بود، ضمن آن که برای افزایش ثروت دنیا تا سال ۲۰۲۵ مبلغ ۲۵ تریلیون دلار به کل مبلغ ۶۵ تریلیون دلار کمک می­کند و آسیا نیز به دنبال آن ۲۲ تریلیون دلار کمک خواهد کرد. انتظار می­رود اروپای غربی نیز ۱۰ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک کند. این گزارش بیان نمود که بقیه نقاط دنیا در تولید ثروت جدید اثری حاشیه‌­ای خواهند داشت.

بیشترین عواید برای مدیران ثروت در آسیا به دست خواهد آمد که پیش بینی می­‌شود در آن دارایی­های اداره شده در سال ۶/۱۱ درصد رشد کند. بنا به گفته گروه BCG: به عنوان بزرگترین مرکز ثبت مدیریت ثروت تا سال ۲۰۲۳، هنگ­ کنگ از سوئیس گوی سبقت را خواهد ربود، که خود نشانه‌­ای از تحول در رهبری ثروت فرامرزی است. آنا زاکرزوسکی، رهبر جهانی گروه BCG در مدیریت ثروت، شرکت­‌های مدیریت ثروت را ملزم دانست تا برای بهره‌­مندی از بیشترین فرصت‌­ها، بر الزامات و نیازهای مشتریان خود بیشتر تمرکز کنند. به جای رتبه­‌بندی مشتریان بر اساس کیف پول خود، برای گشایش منابع جدید ارزش، آن­ها باید مشتریان را بر اساس نیازهای خود از یکدیگر جدا کنند و از بینش­‌های رفتاری به این منظور استفاده نمایند. اظهارات وی در پاسخ به گلایه­های مکرر مشتریانی بود که مدعی شده بودند شخصاً نسبت به آن­ها چندان توجهی صورت نمی­‌گیرد، به ویژه اگر آن­ها در زمره گروه یک بانک خصوصی یا مشتریان سرشناس مدیرت ثروت قرار نداشته باشند. در بین آن­هایی که خواهان راهنمایی بیشتر (برای سرمایه­‌گذاری) هستند بازنشستگان ثروتمندی وجود دارند که راجع به برنامه‌­ریزی مستمری یا مسائل دارایی پرسش­‌هایی دارند. در گزارشی که زاورزسکی آن را با عنوان “چه موقع مشتریان در اولویت قرار می­گیرند” نوشته است او بیان می­کند: تحلیل ما در بخش­‌های عمومی نشان داد که مدیران ثروت یا شایستگی فعالیت را در آن نداشتند و یا اصلاً در آن بخش­ها خدمتی ارائه نمی­‌کنند. گروه BCG پیش بینی نمود که فناوری­‌های پیشرفته به مدیران اجازه خواهد داد تا با استفاده از داده­‌های پروفایل و دانش رفتاری خدمات سفارشی عرضه کنند تا به عنوان مثال مشخص شود کدام یک از مشتریان در زمینه‌­های فناوری دارای مهارت و خبرگی هستند. ولی این گزارش به مدیران ثروت هشدار می­دهد تا به منظور خودداری از آزار مشتریان در مورد هزینه­‌های خود شفاف عمل کنند. گرچه ممکن است در گذشته از ساختارهای پیچیده قیمت­ گذاری بهره‌­مند شده باشند، ولی مشتریان از آن چیزی شکایت می­کنند که آن را هزینه­‌های پنهان می­دانند. توصیه می­‌شود تا با شفاف سازی قیمت گذاری، ترکیب هزینه سنتی درصدی دارایی‌­ها بر اساس مدیریت هزینه اشتراک، نسبت به مشتریان اعتمادسازی انجام شود و همواره در جهت رعایت مقررات عمل شود.

این گزارش بیان کرده که با وجود قیمت­‌هایی که سطوح خدماتی را نشان می­‌دهند، می‌­توان بر اساس روالی منظم از مشتریان با دارایی­های ۱ میلیون دلاری یا کمتر هزینه‌­های اشتراک دریافت کرد.

 

 

منبع:ft
مشاهده خبر

 

کد مقاله

9508

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۸/۰۹

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9508

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات