گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

در زیمبابوه معامله رمزارز قانونی اعلام شد

در زیمبابوه معامله رمزارز قانونی اعلام شد

دولت زیمبابوه استفاده از بیت­‌کوین را به صورت رمزارز غیرمتمرکز به عنوان یک گزینه پرداخت قانونی در کنار واحد پول ملی خود، یعنی دلار زیمبابوه اعلام کرد. چارز ویکت، رئیس فناوری دولت الکترونیک در این کشور جنوب آفریقا افشا کرد درباره قانونی کردن پرداخت‌­ها با بیت‌­کوین بحث­‌هایی با فعالان بخش خصوصی در حال انجام است. او نگفت چه زمانی می­ توان انتظار داشت دولت زیمبابوه درباره این موضوع تصمیم نهایی را بگیرد.

بر طبق گفته ویکت، دولت نگران است این رمزارز ممکن است به وسیله افراد سودجو برای تسهیل در انجام اعمال سوءاستفاده ­گرانی همچون پولشوئی و تامین مالی برای امور غیرقانونی استفاده شود که برای یافتن آن شانسی اندک یا ناچیز وجود دارد.

دولت‌­ها همواره می­ کوشند تا این موضوع را بفهمند و برای چگونگی درست استفاده کردن از آن (رمزارز) سیاست­‌هایی را تدوین کنند. بر طبق گزارش پرتال اخبار زیمبابوه و به نقل از یک مقام بلندپایه، در این کشور تلاش شده است تا تاثیر این رمزارزها درک شود چون آن­ها اساساً از اسناد مالی قبلاً شناخته شده متفاوت هستند و نگرانی فراوانی در مورد تلاقی در جابجایی وجوه، پولشوئی، برونسپاری وجوه و جریان نامشروع وجوه برای تامین مالی مسائل غیرقانونی وجود دارد.

 

منبع:nasdaq
مشاهده خبر

کد مقاله

9612

تاریخ انتشار

۱۴۰۰/۰۸/۲۶

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=9612

اشتراک گذاری

آخرین اخبار و مقالات