گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

ارتقاء جایگاه اقتصادی هند در ۲۰۲۴

ارتقاء جایگاه اقتصادی هند در ۲۰۲۴

وزیر دارایی هند از کاهش کسری مالی این کشور خبر داد و بر اجرای برنامه دولت برای افزایش هزینه‌های زیرساختی تاکید کرد.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، نیرمالا سیتارامان گفت: کسری مالی از ۵.۸ درصد در سال ۲۰۲۴ به ۵.۱ درصد در سال مالی ۲۰۲۵ کاهش خواهد یافت. در همین حال، با وجود کاهش تقاضای جهان، حجم صادرات هند همچنان قابل توجه خواهد بود. این مسائل مهم اقتصادی در انتخابات پیش‌رو مورد توجه رای‌دهندگان خواهند بود.

او ادامه داد: با وجود چالش‌های تقاضا در سراسر جهان، به ویژه در اروپا، حجم صادرات ما سیر صعودی داشته و آمارها نشان می‌دهند که این روند افزایشی همچنان ادامه دارد. صادرات هند به مناطق جدید تجاری همچون آمریکای لاتین (به عنوان مثال، برزیل) و بخش‌هایی از آفریقا صورت می‌گیرد. در حوزه‌های جدید نوآوری و تولید، زمزمه‌هایی از توانمندی‌های هند به گوش می‌رسد. بنابراین مشتریان جدیدی به هند دسترسی پیدا می‌کنند.

پیش از این انتظار می‌رفت که حجم صادرات هند در سال مالی جاری به ۹۰۰ میلیارد دلار برسد. این رقم در سال مالی گذشته معادل ۷۷۰ میلیارد دلار بود. با این حال، تنش‌ها در دریای سرخ احتمال دستیابی به این رقم را کاهش داده است. بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که از رقم فوق حدود ۳۰ میلیارد دلار کم شود، هر چند هنوز داده‌های رسمی در این مورد منتشر نشده است.

در حال حاضر همه نگاه‌ها به انتخابات هند دوخته شده است. در نظرسنجی‌ها، حزب نارندرا مودی، نخست‌وزیر کنونی پیشتاز است و پیش‌بینی می‌شود او برای سومین دور پیاپی در قدرت باقی بماند.

سیتاماران با ارائه بودجه داخلی دولت گفت: انتظار می‌رود کسری مالی در سال ۲۰۲۵ به رقم ۵.۱ درصد کاهش پیدا کند. بر اساس این بودجه، در سال مالی ۲۰۲۵ هزینه‌های سرمایه‌ای با ۱۱.۱ درصد رشد به ۱۱.۱۱ تریلیون روپیه (۱۳۳.۹ میلیارد دلار) افزایش خواهد یافت. در همین حال، انتظار می‌رود درآمدهای مالیاتی نیز با ۱۱.۴ درصد افزایش به سطح ۳۸.۳۱ تریلیون روپیه برسد.

سال مالی هند از اول آوریل هر سال شروع می‌شود و در ۳۱ مارس سال بعد پایان می‌یابد.

 

کد مقاله

19732

تاریخ انتشار

۱۴۰۲/۱۱/۱۷

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=19732

اشتراک گذاری