گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

افزایش قیمت نفت پس از اظهارات تهاجمی رئیس فدرال رزرو

افزایش قیمت نفت پس از اظهارات تهاجمی رئیس فدرال رزرو

پس از اظهارات تهاجمی رئیس فدرال رزرو؛ پاول، قیمت نفت ۱ درصد افزایش یافت

بنگالورو (رویترز) – پس از پیش‌بینی برخی تحلیلگران نسبت به کاهش ذخایر نفت در آمریکا و اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو مبنی بر مبارزه بانک مرکزی برای کاهش تورم به هدف ۲ درصدی خود را ،قیمت نفت روز چهارشنبه معادل یک دلار در هر بشکه افزایش یافت.

بهای معاملات آتی برنت تا ساعت ۱۲:۰۷ بعد از ظهر با ۱.۲۹ دلار یا ۱.۷ درصد افزایش به ۷۷.۱۹ دلار در هر بشکه رسید. EDT (1607 GMT) و U.S. .همچنین قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) ۱.۴۶ دلار ، ۲.۱ درصد افزایش یافت و به ۷۲.۶۵ دلار در هر بشکه رسید.

پاول روز چهارشنبه در برنامه ای که برای ارائه به کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آماده شده بود، اعلام نمود: مبارزه فدرال رزرو برای کاهش تورم “خیلی طولانی تر خواهد بود”.

تحلیلگران گفتند که انتظار نداشتند اظهارات پاول نسبت به آنچه در کنفرانس مطبوعاتی پس از جلسه سیاست گذاری هفته گذشته فدرال رزرو گفت، متفاوت باشد و تاکید کردند که تصمیمات بانک مرکزی به داده ها بستگی خواهد داشت.

بازگشت اقتصاد ایالات متحده به رشد پایدار می تواند تقاضای برای نفت را افزایش دهد.

تحلیلگرانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، با ارائه برخی حمایت‌ها از قیمت‌ها، انتظار داشتند که ذخایر نفت خام و محصولات ایالات متحده آمریکا در هفته گذشته کاهش یابد. با این حال، براساس یک نظرسنجی گسترده اکنون افزایش کم ذخایر نفت خام قبال پیش بینی است.

داده‌های رسمی ایالات متحده آمریکا در مورد ذخایر نفت از موسسه نفت آمریکا اواخر روز چهارشنبه و گزارش اداره اطلاعات انرژی روز پنجشنبه منتشر خواهد شد. هر دو گزارش تا تعطیلات رسمی ژوئن در روز دوشنبه یک روز به تعویق افتاده اند.

داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که رشد قیمت‌ها نیز کمتر شده است زیرا تورم بریتانیا انتظارات کاهش رشد را به چالش کشیده است. این نرخ در ماه مه روی ۸.۷ درصد باقی ماند و انتظارات بانک مرکزی انگلیس برای افزایش نیم درصدی نرخ بهره را در روز پنجشنبه افزایش داد.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در اواندا گفت: «کشورهای مختلف در تلاش برای مهار تورم هستند… و این باعث کاهش رشد و افزایش رکود اقتصادی در سراسر جهان خواهد شد.

 

 

منبع:ca.sports.yahoo

مشاهده خبر

کد مقاله

17652

تاریخ انتشار

۱۴۰۲/۰۴/۰۳

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=17652

اشتراک گذاری