گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

بازار کریپتو آماده جهش می‌شود

بازار کریپتو آماده جهش می‌شود

یک وبسایت تحلیلی بازار کریپتوکارنسی می‌گوید: پس از رویداد «نصف شدن» (Halving) بیت‌کوین، افزایش تقاضا عامل اصلی افزایش قیمت‌ها خواهد بود.

بر پایه اعلام پلتفرم تحلیلی CryptoQuant، اثرات رویداد نصف شدن بیت‌کوین در حال کاهش است و در مقایسه با موارد قبلی، رویداد پیش‌رو اثر کوچکتری بر ارزش بیت‌کوین بر جا خواهد گذاشت.

در تازه‌ترین گزارش هفتگی این پلتفرم، تحلیلگران گفته‌اند: از آنجا که میزان انتشار بیت‌کوین‌های جدید در ارتباط با تعداد فروخته‌شده از سوی دارندگان بلندمدت، به تدریج کمتر می‌شود، بنابراین به نظر می‌رسد اثر رویداد نصف شدن بیت‌کوین در حال کاهش است. این روند نشان می‌دهد که پس از رویداد، افزایش تقاضا عامل اصلی رشد قیمت‌ها خواهد بود.

این گزارش می‌افزاید: میزان انتشار ماهانه بیت‌کوین به ۴ درصد کل بیت‌کوین قابل عرضه کاهش یافته است. قبل از نخستین، دومین و سومین رویداد نصف‌شدن، انتشار بیت‌کوین به ترتیب نشان‌دهنده ۶۹ درصد، ۲۷ درصد و ۱۰ درصد کل بیت‌کوین قابل عرضه بود. سال گذشته، میانگین انتشار بیت‌کوین به رقم ۲۸ هزار رسید.

در همین حال، حجم تقاضای دارندگان بیت‌کوین برای نخستین بار در تاریخ از میزان انتشار بیشتر شده است. این سرمایه‌گذاران حدود ۲۰۰ هزار بیت‌کوین به تراز ماهانه خود افزوده‌اند که بسیار بیشتر از رقم انتشار ۲۸ هزار بیت‌کوین است.

تحلیلگران معتقدند، هزینه دارنده بلندمدت بیت‌کوین با چرخه قیمت همبستگی دارد. در دوره‌هایی که این هزینه پایین است، قیمت بیت‌کوین پایین و در دوره‌های افزایش هزینه نسبت به کل عرضه، قیمت بیت‌کوین بالا است. پس از رویداد بعدی نصف‌شدن بیت‌کوین در روز شنبه ۲۰ آوریل (اول اردیبهشت) انتشار روزانه به حدود ۱۴ هزار بیت‌کوین خواهد رسید و افزایش تقاضا به جهش دوباره قیمت‌ها منجر خواهد شد.

در دوره‌های پیشین، افزایش تقاضای دارندگان بزرگ و نهنگ‌ها به رشد قیمت‌ها پس از رویداد نصف‌شدن منجر شده بود. با توجه به رشد کنونی تقاضا که حدود ۱۱ درصد در ماه و بالاترین رقم تا به امروز است، کاملا روشن است که این عامل، تسریع‌کننده اصلی روند صعودی بیت‌کوین بوده است.

ماه گذشته (مارس) بیت‌کوین برای نخستین بار در تاریخ توانست پیش از رویداد نصف‌شدن به بالاترین رکود قیمت دست یابد. این اتفاق ادعای وبسایت CryptoQuant را تایید می‌کند. عامل اصلی این افزایش قیمت، رشد تقاضا برای صندوق‌های ETF بیت‌کوین بود که در ماه ژانویه راه‌اندازی شدند.

در همین حال تحلیلگران معتقدند، پس از رویداد نصف‌شدن، فشار فروش از سوی دارندگان بیت‌کوین OG (کسانی که بیش از ۵ سال است بیت‌کوین در اختیار دارند) تشدید خواهد شد.

 

 

کد مقاله

20305

تاریخ انتشار

۱۴۰۳/۰۱/۲۸

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=20305

اشتراک گذاری