گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

تایید ETF بیت‌کوین، تهدید بزرگ کریپتوها

تایید ETF بیت‌کوین، تهدید بزرگ کریپتوها

بسیاری از کارشناسان بازار کریپتوکارنسی معتقدند که با تایید صندوق ETF نقدی بیت‌کوین، این بازار با رونق خوبی روبه‌رو خواهد شد. با این حال، عده‌ای مخالف این دیدگاه هستند.

ران نیونر، کارشناس شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی و مفسر بازار کریپتوکارنسی بر این باور است که با تایید این صندوق، بازار کریپتوها با افت مواجه خواهد شد. به گزارش سایت u.today، در حالی که بیشتر تحلیلگران نسبت به اثرات مثبت تایید صندوق ETF بیت‌کوین از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا خوش‌بین هستند، برخی از تهدیدهای احتمالی این اقدام به ویژه در میان‌مدت خبر می‌دهند. آیا کارشناسان بیش از حد خوش‌بین نیستند؟

ضعف آلت‌کوین‌ها در همه بخش‌ها، مدرکی است که ثابت می‌کند رفتار بازار با موضوع تایید ETF بیت‌کوین در آمریکا را باید از نوع «فروش خبر» محسوب کرد. به همین دلیل ران نیونر، بنیانگذار شرکت Crypto Banter معتقد است، با تایید این صندوق روزهای سختی در انتظار بازار کریپتو است.

نیونر گفت: این ضعف چشمگیر به روشنی نشان می‌دهد که خبر معاملات این ETF که سال گذشته به مدت ۲۰۳ روز مدام به بازار تزریق می‌شد، دیگر بی‌اثر شده است. سال گذشته، شور و هیجان بازار نسبت به این خبر از روز ۱۶ ژوئن آغاز شد. در این روز، شرکت بزرگ بلک‌راک درخواست راه‌اندازی یک صندوق ETF بیت‌کوین را به مقامات آمریکا ارائه کرده بود.

زمانی که شور و هیجان ناشی از این خبر به طور کامل فروکش کند، بازار کریپتوکارنسی هم به طور دردناکی متحمل اصلاح به میزان ۲۰ درصد خواهد شد. برای روشن‌تر شدن داستان باید بگوییم که با راه‌اندازی این صندوق، پیش‌بینی می‌شود که قیمت بیت‌کوین به سطح ۳۵ هزار دلار و قیمت اتریوم به کمتر از ۱۸۰۰ دلار کاهش پیدا کند.

با وجود پیش‌بینی نیونر، روند کلی بازار کریپتوها مثبت بوده است. در واقع، افت ۲۰ درصدی بازار نشانه این است که کریپتوها برای جهش بعدی آماده می‌شوند. در تایید این ارزیابی باید گفت، از زمان اعلام خبر راه‌اندازی ETF بیت‌کوین تاکنون ارزش بازار کریپتوها حدود ۶۵ درصد افزایش داشته است.

البته ران نیونر تنها کارشناسی نیست که ارزیابی منفی از راه‌اندازی ETF بیت‌کوین دارد. آرتور هیس، بنیانگذار BitMEX هم چنین دیدگاهی دارد. او گفته است: راه‌اندازی ETF بیت‌کوین با طبیعت کریپتوکارنسی در تضاد است چون آن را به یک دارایی کلاسیک تبدیل می‌کند.

مکس کایسر از شرکت Bitcoiner هم با تایید دیدگاه هیس می‌گوید: نوسان ارزش در ETFهای بیت‌کوین برای جایگاه قانونی رمزارز بیت‌کوین بسیار خطرناک است. او هشدار داد: صنعت کریپتوکارنسی باید برای یک اتفاق ناخوشایند آماده شود.

 

کد مقاله

19417

تاریخ انتشار

۱۴۰۲/۱۰/۱۹

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=19417

اشتراک گذاری