گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

«تغییر بزرگ» در راه است

«تغییر بزرگ» در راه است

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که رشد اقتصاد جهان بیش از حد انتظار افزایش پیدا کند. بر این اساس، بازار کامودیتی‌ها به ویژه مس داغ خواهد شد.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، مدیرعامل شرکت VanEck در این باره گفت: با توجه به تغییر بزرگی که در توسعه بین‌المللی پیش‌رو رخ خواهد داد، سرمایه‌گذاران باید کامودیتی‌ها را زیر نظر بگیرند. اقتصاد جهان دوباره در مسیر رشد قرار گرفته است.

یان وان اک با تاکید بر نقش چین (دومین اقتصاد بزرگ جهان) به عنوان موتور اصلی توسعه جهان افزود: اقتصاد چین موتور اصلی رشد اقتصاد جهان بوده است به طوری که در یکی دو سال گذشته، افت آن تاثیر منفی بر اقتصاد جهان داشته است. امروز شاخص مدیران خرید بخش تولید در چین مثبت شده است. بنابراین انتظار می‌رود اقتصاد چین و به همراهش، اقتصاد جهان دوباره در مسیر رشد مناسب قرار بگیرد.

شرکت VanEck در حوزه کامودیتی‌ها، از طلا و انرژی تا مس فعالیت می‌کند. صندوق‌های ETF این شرکت با نام‌های VanEck Gold Miners ETF و VanEck Oil Refiners ETF از ابتدای سال تاکنون به ترتیب ۱۰ درصد و ۹ درصد رشد را ثبت کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت VanEck وضعیت کنونی مس را نشانه مثبتی برای تقاضا می‌داند. قیمت این فلز صنعتی در سال جاری نزدیک به ۱۶ درصد رشد داشته است.

یان وان اک تاکید کرد: مس معیار خوبی برای رشد اقتصادی جهان و قیمت انرژی است. مجموعه اینها نشان می‌دهد که اقتصاد جهان در مسیر رونق قرار گرفته است.

او همچنین افزایش هزینه‌های دولت آمریکا را نیز یکی از عوامل جهش قیمت کامودیتی‌ها دانست و گفت: هزینه‌های مالی در آمریکا با افزایش چشمگیری روبه‌رو شده است. این شرایط، رونق معاملات جهانی را در پی دارد. به همین دلیل است که همین به کامودیتی‌ها علاقه دارم چون معتقدم خبرهای خوبی در راه است.

از ابتدای سال تا روز جمعه ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین)، شاخص S&P GSCI  که قیمت انواع کامودیتی (از نفت خام تا کاکائو) را رصد می‌کند، ۱۰ درصد رشد داشته است.

 

کد مقاله

20334

تاریخ انتشار

۱۴۰۳/۰۲/۰۳

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=20334

اشتراک گذاری