گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

تفسیر جالب بافت از هوش مصنوعی

تفسیر جالب بافت از هوش مصنوعی

غول دنیای مالی در نشست سالانه شرکت برکشایر هثوی تفسیر جالبی از هوش مصنوعی ارائه کرد.

به گزارش کوین تلگراف، وارن بافت، هم‌بنیانگذار شرکت برکشایر هثوی در نشست سالانه سهامداران این شرکت درباره «دیپ‌فیک» (ساخت تصویر یا فیلم از یک فرد به صورت دیجیتالی) و تداوم فعالیت کلاهبرداران در فضای مجازی صحبت کرد.

بافت (نهمین فرد ثروتمند جهان بر اساس آمارهای موجود تا آوریل ۲۰۲۴) تنها در ۵ ماه نخست امسال شاهد افزایش ۱۶ میلیارد دلاری ثروتش بوده است.

در جریان نشست سالانه سهامداران برکشایر هثوی در اوماها، نبراسکا، بافت از رشد این شرکت با وجود فوت چارلی مانگر، معاون ارشد برکشایر تقدیر کرد. درگذشت او در نوامبر ۲۰۲۳ مشکلاتی را برای برکشایر ایجاد کرده بود.

با این حال، فضای نشست سهامداران برکشایر به سرعت به سمت هوش مصنوعی کشیده شد. در جریان برنامه پرسش و پاسخ، بافت گفت: من چیزی درباره هوش مصنوعی نمی‌دانم اما منظورم این نیست که وجود یا اهمیت آن را نفی می‌کنم.

پس از آن، بافت به مقایسه تاثیر فناوری هوش مصنوعی در فعالیت‌های مالی غیرقانونی با ظهور بمب اتم و تکثیر سلاح‌های هسته‌ای پرداخت.

آنچه این میلیاردر ۹۳ ساله بیان کرد، ریشه در تجربه او از فناوری موسوم به deepfake doppleganger (ارائه تصویری برابر اصل از یک فرد به طوری که تشخیص آن از فرد اصلی دشوار باشد) داشت. ظاهرا با استفاده از این فناوری، تصویر فردی ارائه شده بود که کاملا شبیه بافت لباس پوشیده بود و حرکت می‌کرد و سخن می‌گفت.

بافت به شوخی گفت: کلاهبرداری همیشه بخشی از زندگی در آمریکا بوده است. اگر من به سرمایه‌گذاری در اسکمینگ (کلاهبرداری) علاقه‌مند بودم، حتما این صنعت بیشترین رشد را شاهد می‌بود. به طور مشخص، هوش مصنوعی توان انجام کارهای خوب را هم دارد اما بر اساس آنچه اخیرا مشاهده کرده‌ام، نمی‌دانم چطور.

گرچه این نخستین باری نیست که وارن بافت زبان به نکوهش توانایی‌های وحشتناک هوش مصنوعی می‌گشاید اما نکته جالب توجه این است که بزرگترین سرمایه‌گذاری برکشایر هثوی در دومین شرکت ارزشمند جهان یعنی «اپل» انجام شده است. نکته دیگر اینکه، شرکت اپل سرمایه‌گذاری‌های کلانی برای تولید و توسعه محصولات هوش مصنوعی خلاق انجام داده است.

 

 

کد مقاله

20417

تاریخ انتشار

۱۴۰۳/۰۲/۱۹

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=20417

اشتراک گذاری