گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

رونق بخش معدن با افزایش تقاضای مس

رونق بخش معدن با افزایش تقاضای مس

گروه معدنی ACG که در بورس لندن لیست شده، با خرید یک شرکت معدنی ترکیه به مبلغ ۲۹۰ میلیون دلار، برای جشن و پایکوبی آماده می‌شود.

شرکت ACG (از نوع شرکت‌های واسط که برای خرید و تصاحب شرکت‌های دیگر تشکیل می‌شوند) اعلام کرد، در گام نخست اجرای برنامه تقویت بازار مس، شرکت ترکیه‌ای Polimetal را خریداری کرده است. این شرکت، امتیاز فعالیت در معدن «گدیک‌تپه» واقع در غرب ترکیه را در اختیار دارد.

شرکت ACG با مدیریت آرتم وولینتس (رئیس پیشین گروه انرژی EN+ روسیه و مدیر بخش راهبردی شرکت روسال، بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم روسیه) برنامه‌های بزرگی برای تصاحب شرکت‌ها در سراسر آفریقا و آمریکای شمالی و جنوبی دارد. وولینتس در این باره گفت: با خرید این شرکت ترکیه‌ای، شرکت ACG Metals به عنوان تولیدکننده برتر مس در بورس لندن راه‌اندازی خواهد شد. با توجه به افزایش تقاضا برای مس، معدن «گدیک‌تپه» فرصت ایده‌آلی را برای افزایش دارایی‌های جهانی مس در اختیار ما قرار خواهد داد.

این معامله در بحبوحه موج قریب‌الوقوع رونق و تقویت بخش معدن انجام شده چراکه شرکت‌ها به دنبال تصاحب دارایی‌های ارزشمند مس در سراسر جهان هستند. مس، فلز کلیدی در تولید خودروهای برقی و انرژی تجدیدپذیر به شمار می‌رود.

اوایل امسال، تلاش شرکت معدنی BHP استرالیا برای تصاحب رقیبش، شرکت آنگلو امریکن (پذیرفته‌شده در بورس لندن) ناکام ماند چرا که درخواست کرده بود، آنگلو امریکن فعالیت‌های فولادسازی و زغال‌سنگ خود را از بخش سودآور معادن مس واقع در آمریکای جنوبی جدا کند.

حال که شرکت‌های بیشتری وارد رقابت برای مس می‌شوند، تحلیلگران روی آغاز دوره رونق بخش معدن بیشتر حساب باز کرده‌اند. نیک دیویس، شریک ارشد در شرکت Memery Crystal معتقد است، شکست برنامه خرید شرکت آنگلو امریکن راه را برای اجرای معاملات بیشتر از این دست هموارتر می‌کند. او گفته است: نیاز جهانی به مس و دیگر فلزات مورد استفاده در ساخت باتری همچنان عامل اصلی برنامه‌های ادغام و تملیک در این بخش خواهد بود، به ویژه آن که قیمت جهانی مس روندی صعودی دارد.

 

کد مقاله

20739

تاریخ انتشار

۱۴۰۳/۰۵/۰۳

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=20739

اشتراک گذاری