گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

سبد بیت‌کوین دولت آلمان خالی شد

سبد بیت‌کوین دولت آلمان خالی شد

دولت آلمان کل دارایی بیت‌کوین خود را به فروش رساند.

به گزارش «کریپتودیلی»، دولت آلمان در مدت زمان کوتاهی حدود ۵۰ هزار بیت‌کوین خود را به فروش رساند. بازار بیت‌کوین تاثیر منفی این اقدام دولت آلمان را پشت سر گذاشته و روند بهبود را پیش گرفته است.

پلتفرم تحلیل بلاکچین «آرکهم اینتلیجنس» در این باره نوشت: دولت آلمان تعداد ۴۹ هزار و ۸۶۰ بیت‌کوین (معادل ۲.۹ میلیارد دلار) را به صرافی‌ها منتقل کرد و طی ۳ هفته آنها را به فروش رساند. پس از انتقال آخرین بیت‌کوین، کیف‌پول دیجیتال دولت آلمان مقدار ۰.۰۰۰۰۳۲۱ بیت‌کوین به ارزش ۱.۸۷ دلار از یک فرد نیکوکار ناشناس دریافت کرد. روند کنونی قیمت بیت‌کوین نشان می‌دهد که تاثیر منفی فروش این مقدار بیت‌کوین از سوی تنها یک فروشنده در بازار هضم شده است، بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که تقاضا برای این کریپتو همچنان قوی است.

در زمان نگارش این گزارش، قیمت بیت‌کوین در بازه یک روزه (۱۴ جولای، ۲۴ تیرماه) با رشد ۲ درصد و در بازه یک هفته‌ای با افزایش ۳.۷ درصدی روبه‌رو بوده است. در بازه یک‌ماهه اما افت بیش از ۱۰ درصد را ثبت کرده است. تحلیلگران خوش‌بین معتقدند، در صورت شکسته شدن سطوح مقاومت ۶۰ هزار دلار و ۶۱ هزار و ۴۰۰ دلار، هدف بعدی بیت‌کوین ثبت قیمت ۷۱ هزار و ۴۰۰ دلار خواهد بود.

با بزرگنمایی بازه زمانی هفتگی، اهمیت این مقاومت‌ها بهتر آشکار می‌شود. در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز نشان‌دهنده خط صعودی است که نقطه میانی این شاخص را لمس می‌کند. معمولا بالای عدد ۵۰ به معنای بازار پررونق است، بنابراین بازگشت به بالای این نقطه و حفظ موقعیت از اهمیت زیادی برخوردار است.

گویاترین و احتمالا قویترین شاخص (به ویژه در بازه زمانی هفتگی) شاخص RSI تصادفی در نمودار پایینی است. اگر هر دو خط آبی و زرد از سطح ۲۵ عبور کنند، حرکت صعودی قیمت بیت‌کوین ادامه می‌یابد و می‌تواند به سطوح بالاتری دست پیدا کند.

این پیش‌بینی فقط برای آگاهی است و به هیچ وجه به معنای توصیه به خرید یا سرمایه‌گذاری نیست.

 

 

کد مقاله

20711

تاریخ انتشار

۱۴۰۳/۰۴/۲۷

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=20711

اشتراک گذاری