گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

طبق نظرسنجی NABE اقتصاددانان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را تا سال ۲۰۲۴ به عقب می اندازند

طبق نظرسنجی NABE اقتصاددانان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را تا سال ۲۰۲۴ به عقب می اندازند

نیویورک (رویترز) – نظرسنجی منتشر شده در روز دوشنبه حاکی از این مطلب است که اقتصاددانان انتظارات خود را از زمان کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به تاخیر انداخته و پیش بینی های خود را برای تورم و قدرت بازار کار افزایش داده اند.

براساس نظرسنجی منتشر شده توسط انجمن ملی اقتصاد کسب و کار، در حال حاضر اقتصاددانان بر این باورند که بانک مرکزی ایالات متحده، که در حال بحث و بررسی در مورد افزایش مجدد نرخ بهره است، در سه ماهه اول سال آینده نرخ سیاستی هدف گذاری شده خود را کاهش خواهد داد.

در ماه فوریه، پاسخ دهندگان نظرسنجی شاهد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سه ماه پایانی سال جاری بودند. پیش بینی ها در مورد اوج نرخ بهره یک شبه بانک فدرال رزرو همچنان پا برجا هستند و با محدوده هدف فعلی بانک مرکزی بین ۵ تا ۵.۲۵ درصد مطابقت دارد.

نظرسنجی NABE نشان داد که پاسخ دهندگان در مورد اینکه آیا اقتصاد ایالات متحده به فروپاشی نزدیکتر می شود یا خیر، اختلاف نظر دارند. اگرچه نظرسنجی میانه نشان می دهد که سطوح متوسطی از رشد تا سال ۲۰۲۴ برجامعه حکمفرمااست و افزایش پیش بینی شده ۰.۴ درصدی بین سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ تا سه ماه پایانی ۲۰۲۳وجود خواهد داشت.

بر اساس این نظرسنجی، پاسخ دهندگان برآورد خود را از تورم در سال ۲۰۲۳ افزایش دادند و مشاهده کردند که شاخص قیمت مصرف کننده از سه ماهه آخر سال ۲۰۲۲ تا سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ به میزان ۳.۳ درصد افزایش یافته است. درماه فوریه، پاسخ دهندگان انتظار داشتند که تورم در مدت مشابه ۳ درصد افزایش یابد.

این نظرسنجی همچنین چشم انداز بالاتری را برای بازار کار نشان داد، به طوری که پاسخ دهندگان اکنون می گویند که انتظار دارند به طور متوسط ۱۴۲۰۰۰ شغل در ماه ایجاد شود که از ۱۰۲۰۰۰ شغل در نظرسنجی فوریه فراتر رفته است. پیش‌بینی می‌شود که نرخ بیکاری که در حال حاضر ۳.۴ درصد است، در سال جاری به ۳.۷ درصد برسد که از ۳.۹ درصد در نظرسنجی ماه فوریه کاهش یافته است.

 

 

منبع:finance

مشاهده خبر

کد مقاله

17372

تاریخ انتشار

۱۴۰۲/۰۳/۰۳

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=17372

اشتراک گذاری