گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

غول‌های فناوری در آینه تحلیل

غول‌های فناوری در آینه تحلیل

تحلیلگران وضعیت چند شرکت بزرگ حاضر در بازار سهام را در حوزه هوش مصنوعی مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش یاهوفایننس، تحلیل وضعیت شرکت‌های آلفابت (گوگل)، انویدیا، اپل، میکرون و تسلا در هفته پیش‌رو را در ادامه می‌خوانید.

  • کاهش رتبه گوگل

موسسه پژوهشی «روزنبلات» در بررسی وضعیت سهام گوگل، آن را از خرید به خنثی تقلیل رتبه داد. علت این کاهش رتبه، وجود ریسک‌های انتقالی در حوزه‌های مختلف بوده است. روزنبلات به سرمایه‌گذاران توصیه کرد، تا زمان روشن شدن برنامه‌های شرکت، از خرید سهام گوگل خودداری کنید. بانک سرمایه‌گذاری روزنبلات چندین ریسک برای این غول فناوری شامل تاثیر هوش مصنوعی بر پژوهش را شناسایی کرده است. به گفته روزنبلات، ممکن است این ریسک تاثیر منفی بر درآمدهای تبلیغاتی داشته باشد. به علاوه ممکن است تغییر درآمد از تبلیغات جست‌وجو به شبکه‌های رسانه‌ای خرد روند افزایشی به خود بگیرد. ریسک بعدی، ورود تهاجمی آمازون به عرصه تبلیغات ویدئویی است.

  • انویدیا، بهتر از همیشه

به تازگی شرکت انویدیا به رتبه نخست از نظر ارزش بازار رسیده است. از نظر تحلیلگران شرکت «ترویست سکیوریتیز» احتمالا وضعیت این شرکت بهتر هم خواهد شد. در ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد) ارزش بازار انویدیا به ۳.۳۴ تریلیون دلار رسید و مایکروسافت را که عنوان ارزشمندترین شرکت بورسی جهان را در اختیار داشت، پشت سر گذاشت. با این حال، قیمت سهام انویدیا در چند روز با کاهش روبه‌رو شد و این شرکت عنوان خود را از دست داد. تحلیلگران ترویست گفتند: ما متوجه شدیم که با وجود بنیان‌های قوی، افزایش قیمت سهام انویدیا به دلیل چالش‌های فنی و معاملاتی مرتبط با جایگاه نخست بازار، با محدودیت مواجه خواهد شد. با این حال، این موضوع مانعی برای بازده‌های مناسب سرمایه‌گذاری در آینده نخواهد بود. ترویست همچنین بازده‌های سرمایه‌گذاری و ارزش سهام چند شرکت از جمله مایکروسافت، سیسکو، اگزون موبیل، اپل و آمازون در ۲۶ سال گذشته را مورد بررسی قرار داده است. همه این شرکت‌ها از ارزش بازار بالایی برخوردار هستند.

  • سهام اپل را بخرید

روزنبلات برای این هفته به سرمایه‌گذاران توصیه کرده که سهام اپل را بخرند. روزنبلات گفته است: پلتفرم خصوصی «هوش مصنوعی اپل» از پتانسیل افزایش سهم بازار این شرکت در بخش هوش مصنوعی برخوردار است. بررسی‌های این بانک سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد که در میان مصرف‌کنندگان آمریکایی فناوری هوش مصنوعی، حفظ حریم خصوصی بیش از هر ویژگی مورد توجه قرار دارد. پژوهش روزنبلات شامل ۵۰۰ پاسخ گردآوری شده، از سیستم رتبه‌بندی MaxDiff برای ارزیابی ۱۵ ویژگی کلیدی هوش مصنوعی گوشی‌های هوشمند اولیه بهره برده است.

  • رشد قیمت سهام میکرون

با انتشار آخرین گزارش عملکرد سه‌ماهه شرکت میکرون، قیمت سهام این تولیدکننده چیپ‌های حافظه هوش مصنوعی کاهش یافت. تحلیلگران سیتی‌بنک این افت را ناشی از رویکرد محافظه‌کارانه و افزایش هزینه‌های سرمایه‌ای میکرون می‌دانند. با این حال، آنها همچنان دیدگاه مثبتی نسبت به سهام این شرکت دارند و معتقدند، کاهش قیمت سهام این شرکت فرصت مناسبی برای خرید فراهم کرده است. سیتی‌بنک با پیش‌بینی افزایش درآمد هر سهم میکرون از ۰.۵۲ دلار به ۰.۶۶ دلار در سال مالی ۲۰۲۴، قیمت ۱۷۵ دلاری را برای این سهم پیش‌بینی کرد.

  • سهام تسلا ارزشمند است

تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری «استیفل» با بررسی وضعیت شرکت تسلا، آن را مناسب خرید تشخیص دادند و پیش‌بینی کردند که قیمت سهام این غول فناوری تا سطح ۲۶۵ دلار افزایش خواهد یافت. تحلیلگران استیفل معتقدند، تسلا از جایگاه بسیار خوبی برای رشد در سال‌های آتی به ویژه از ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ برخوردار است. مدل‌های بررسی نشان می‌دهند که در کوتاه‌مدت میزان فروش تسلا روند صعودی خواهد داشت. با این حال، آنها برخی ریسک‌های قریب‌الوقوع همچون میزان تحویل محصول پس از انتشار نتایج ضعیف عملکرد سه‌ماهه نخست ۲۰۲۴ و بی‌ثباتی ناشی از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نیز مورد توجه قرار دادند.

 

کد مقاله

20673

تاریخ انتشار

۱۴۰۳/۰۴/۱۳

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=20673

اشتراک گذاری