گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

فدرال رزرو برای اولین بار شروع به افزایش نرخ بهره کرد

فدرال رزرو برای اولین بار شروع به افزایش نرخ بهره کرد

بازار سهام دقیقاً به همان نقطه ای رسیده است که فدرال رزرو برای اولین بار شروع به افزایش نرخ بهره کرد

۱۵ ماه از زمانی که جروم پاول یکی از سیاستهای سخت گیرانه را آغاز کرد، می‌گذرد.

پس از تحمل روزهای سخت و یک بازار خرسی تهاجمی، شاخص S&P 500 تمام زیان های سال گذشته را جبران نموده است.

  • صحیح است: شاخص S&P 500 تمام زیان های خود را از زمان اولین افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در مارس ۲۰۲۲ جبران نموده است.

شاخص ابتدا پس از توقف فدرال رزرو در روز چهارشنبه با افت مواجه شد، اما سپس با قیمت بالاتر در ۴۳۷۲.۵۹ بسته شد.

در ۱۶ مارس ۲۰۲۲  یعنی اولین روز افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در این دوره، شاخص  S&P 500 در بازه قیمتی ۴۳۵۷.۸۶ بسته شد.

همه می دانیم که، بهار گذشته ما منتظر کاهش تورم تاریخی و چشم انداز افزایش هزینه های استقراض بوردیم. این موضوع منجر به فروش طبقات مختلف دارایی، بازار نزولی و رکود اقتصادی برای یک دهه شد.

اما شاخص کل سهام به دو دلیل عملاً همه این ضرر و زیان ها را جبران کرده است:

۱- درآمد بالا

  • هیاهوی رسانه ای

به زبان ساده، درآمد شرکت‌ها بیش از آنچه که انتظار می‌رفت، توانسته است چشم‌اندازهای ضعیف را به چالش بکشد، و هیاهوی رسانه ای در مورد فضای هوش مصنوعی باعث افزایش سهام شده است.

شاخص های معروفی مانند نویدیا و متا با بازدهی سه رقمی در سال ۲۰۲۳ پیشتاز بوده‌اند و شاخص های جزئی فناوری نیز از آن سود برده‌اند.

با توجه به اینکه تورم همچنان در حال کاهش است و براساس آخرین تصمیم  فدرال رزرو مبنی برتوقف افزایش نرخ، سرمایه گذاران طوری رفتار می کنند که انگار روزهای بهتری در راه است، حتی اگر پاول به افزایش نرخ های احتمالی بیشتر در آینده اشاره کند.

تاریخ هم همین را می گوید.

در سال‌های گذشته، توقف در افزایش نرخ‌ها پیش از بازدهی دو رقمی در بازار بوده است.

 

۲- معاملات آتی سهام ایالات متحده در اوایل روز جمعه افزایش یافت زیرا شاخص S&P 500 دوره برد خود را با ششمین روز متوالی افزایش داد. آخرین حرکات بازار را بررسی کنید.

۳-درآمد  مرتبط با  Canaccord Genuity، Top Glove و موارد دیگر

۴-به نظر مورگان استنلی ، این ۳۰ سهم برای چشم انداز فعلی امیدوارکننده به نظر می رسند. به گفته این شرکت، این دسته از شاخص ها  با قدرت قیمت‌گذاری قوی ، در برابر کاهش تورم و آسیبی که به حاشیه سود وارد می‌کند ، در امان هستند.

۵-موجودی کم، نرخ بالای وام مسکن و قیمت های بالا، باعث شده اند که  بازار مسکن همچنان بالا باشد. اما برخی قسمت ها با مشکل مواجه هستند، به طوری که در برخی شهرها خانه‌هایی وجود دارند که بیش از ۴۰ درصد بالاتر از ارزش تاریخی‌شان ثبت قیمت گذاری شده اند.

۶-این پنج نمودار افزایش قیمت صعودی ۱۵ ماهه را برای بازارها ثبت می کنند. «توقف» افزایش نرخ توسط نرخ فدرال رزرو در این هفته، بازار پرتلاطم اوراق قرضه، سهام و ارزهای دیجیتال را با رکود مواجه نموده است.

۷-سرمایه گذاری افراد درسهام تسلا و دلیل آن این است که سهام این شرکت به دلیل گسترش هوش مصنوعی یکی از وسایل نقلیه برقی پیشرفته محسوب می شود.

۸-به نظر می رسد که این سهام ” کم ارزش” آماده عملکرد بهتری باشد. برایان فرانک، مدیر ارشد صندوق – که سال گذشته ۹۹٪ از همتایان خود را در این بازار از دور رقابت خارج نمود – انتظار دارد تجارت فناوری با رکود بیشتری مواجه شود.

۹-کرملین هفته گذشته به طور پنهانی دستور قانونی را صادر کرد که براساس آن دارایی های غرب با تخفیف زیاد توقیف شود. به گزارش فایننشال تایمز، مسکو ادعای مالکیت شرکت‌های «ناتی» را دارد. قوانین جدید احتمالاً توقف فعالیت های تجاری در روسیه را برای شرکت های غربی دشوارتر می نماید.

قیمت بین کوین

 

کوین نمودار

 

 

قیمت بیت کوین

۱۰-بیت کوین در روز پنجشنبه برای مدت کوتاهی به زیر ۲۵۰۰۰ دلار سقوط کرد. همچون آسیب به سایر دارایی های پر ریسک، سیاستها های تهاجمی فدرال‌رزرو به این توکن آسیب رسانده است، در حالی که اقدامات بزرگ SEC علیه  کوینبیس و بینانس باعث ایجاد عدم اطمینان شده است. اما، بیت کوین امسال بیش از ۵۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

 

 

منبع:finance.yahoo

مشاهده خبر

 

کد مقاله

17634

تاریخ انتشار

۱۴۰۲/۰۳/۳۰

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=17634

اشتراک گذاری