گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

مدیرعامل بانک جی‌پی‌مورگان چیس: خطر در کمین اقتصاد جهان است

مدیرعامل بانک جی‌پی‌مورگان چیس: خطر در کمین اقتصاد جهان است

این روزها جهان درگیر تنش‌ها و کشمکش‌های گسترده ژئوپلیتیک و اقتصادی است، به طوری که به گفته مدیرعامل بانک جی‌پی‌مورگان چیس، ما در خطرناک‌ترین شرایط در چند دهه گذشته به سر می‌بریم.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، جیمی دیمون گفت: در روزگار خطرناکی به سر می‌بریم. جدای از درگیری‌های نظامی در اوکراین و اسراییل، افزایش بدهی ملی و بزرگترین کسری مالی تاریخ نیز ما را تهدید می‌کند.

گزارش عملکرد بانک جی‌پی‌مورگان چیس در سه ماه سوم امسال نشان‌دهنده ثبت سود بالای این بانک است و هم‌زمان با انتشار این گزارش، مدیرعامل جی‌پی‌مورگان چیس نسبت به خطراتی که جهان را تهدید می‌کنند، هشدار داده است.

جیمی دیمون در بیانیه‌ای که به همراه گزارش عملکرد این بانک منتشر شد، گفت: شاید این خطرناک‌ترین دوره برای جهان طی چند دهه گذشته باشد. مدیرعامل بزرگترین بانک آمریکا از نظر میزان دارایی با اشاره به تداوم جنگ روسیه- اوکراین و آغاز درگیری بین حماس و اسراییل، افزود: ممکن است این درگیری‌ها اثرات منفی گسترده‌ای بر بازارهای انرژی و غذا، تجارت جهان و روابط ژئوپلیتیک بر جا بگذارد.

فراتر از درگیری‌های نظامی، او به افزایش بدهی ملی تحت عنوان «بزرگترین کسری مالی تاریخ که در زمان صلح ثبت شده» اشاره کرد و گفت: این وضعیت، ریسک بالا ماندن نرخ‌های تورم و بهره را تشدید می‌کند.

در کنار نرخ‌های بهره بالا، دیمون به تلاش فدرال رزرو برای کاهش دارایی اوراق بدهی خود اشاره کرد. این روند که به سیاست «کاهش کمی» مشهور است، موجب می‌شود تا در زمانی که قابلیت‌ها و توانایی‌های بازارسازی به دلیل اعمال مقررات مختلف محدود می‌شود، نقدینگی سیستم مالی کاهش پیدا کند.

دیمون چندی قبل گفته بود که به مشتریان بانک هشدار داده و گفته است، این احتمال وجود دارد که نرخ‌های بهره نه تنها در سطوح بالا باقی بمانند بلکه حتی ممکن است با افزایش‌های بیشتری نیز روبه‌رو شوند.

دیمون افزود: گرچه همچنان امیدوار هستیم، اما بانک جی‌پی‌مورگان چیس را برای هر اتفاقی آماده می‌کنیم. بنابراین هر اتفاقی که رخ دهد، ما به ارائه خدمات به مشتریان ادامه خواهیم داد.

بانک جی‌پی‌مورگان چیس در سه ماه سوم (جولای تا سپتامبر) به ۱۳.۱۵ میلیارد دلار سود، معادل ۴.۳۳ دلار برای هر سهم دست یافت که نسبت به سه ماه مشابه سال گذشته، ۳۵ درصد افزایش داشت. جیمی دیمون در این باره تاکید کرد که این عملکرد ناشی از درآمد خالص بهره و اعتباردهی بوده و ممکن است دوامی نداشته باشد.

کد مقاله

18157

تاریخ انتشار

۱۴۰۲/۰۷/۲۳

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=18157

اشتراک گذاری