گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

نویسنده مشهور پیش‌بینی کرد: جهش بیت‌کوین به ۱۳۵ هزار دلار

نویسنده مشهور پیش‌بینی کرد: جهش بیت‌کوین به ۱۳۵ هزار دلار

در بازار کریپتوکارنسی غوغایی به پا شده است چون نویسنده مشهور ژاپنی- آمریکایی پیش‌بینی کرده، جهش قریب‌الوقوع بیت‌کوین نزدیک است. این پیش‌بینی، بحث‌ها و پرسش‌هایی را در میان فعالان بازار کریپتوکارنسی برانگیخته است.

رابرت کیوساکی، کارآفرین و نویسنده مشهور کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» در توییتی که در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) منتشر کرد، گفت: با انتشار شایعاتی درباره تایید صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله بیت‌کوین شرکت بلک‌راک، بیت‌کوین پس از رسیدن به رقم ۳۰ هزار دلار، استارت جهش به سمت ۱۳۵ هزار دلار را خواهد زد.

پس از انتشار پیش‌بینی‌هایی که بر آغاز روند صعودی بیت‌کوین (با عبور قیمت این رمزارز از سطح ۳۰ هزار دلار) دلالت می‌کند، فعالان کریپتوکارنسی به پایداری این قیمت امیدوارتر شدند. با این حال، در معاملات جمعه گذشته، بیت‌کوین پس از عبور از مرز ۳۰ هزار دلار دوباره با افت روبه‌رو شد، هرچند این سطح را بازپس گرفت و هم‌اکنون بالای ۳۰ هزار دلار قرار دارد.

Screenshot 2023 10 25 121345

ارزش بازار بیت‌کوین

کیوساکی در توییت خود به دیگر دارایی‌های سرمایه‌گذاری همچون طلا و نقره نیز اشاره کرد. او معتقد است که این دو فلز ارزشمند به زودی سطح مقاومت کنونی را خواهند شکست و با افزایش چشمگیر قیمت روبه‌رو خواهند شد. او تاکید کرد، مردمی که دلارهای جعلی آمریکا را نگهداری یا پس‌انداز می‌کنند، باید هشیارتر شوند. این گفته احتمالا به معنای نتایج منفی برای این سرمایه‌گذاری‌هاست.

کیوساکی بیان کرد: طلا به زودی از مرز ۲۱۰۰ دلار عبور خواهد کرد و پس از آن به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. مطمئنا آرزو خواهید کرد که وقتی طلا زیر ۲۰۰۰ دلار بود، ای کاش خریده بودید. رقم بعدی برای طلا ۳۷۰۰ خواهد بود. بیت‌کوین هم که به ۳۰ هزار دلار رسیده، به ۱۳۵ هزار دلار خواهد رسید. همچنین نقره از ۲۳ دلار به ۶۸ دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

در پستی جداگانه، کیوساکی به موضوع تورم پرداخت. او گفت که تورم تاثیر زیادی بر شکاف ثروتی یا همان نابرابری اقتصادی بین ثروتمندان و فقرا بر جا می‌گذارد. او معتقد است، تورم اثری خزنده بر افراد فقیر و دارای درآمد متوسط جامعه دارد چون آنها کار می‌کنند و پس‌اندازشان به دلار آمریکاست. این وضعیت موجب فقیرتر شدن و ناتوانی آنها در جمع‌آوری ثروت می‌شود. در مقابل، افراد ثروتمند در دوره تورم بالا، حتی ثروتمندتر می‌شوند، چرا که آنها دارایی‌های سرمایه‌گذاری ارزشمندی همچون طلا، نقره و بیت‌کوین را پس‌انداز می‌کنند. با توجه به اینکه به طور معمول ثروتمندان به ابزارهای مالی و دارایی‌هایی که در دوران تورم با رشد ارزش مواجه می‌شوند، دسترسی بیشتری دارند، این تئوری دارای اهمیت است.

کیوساکی افزود: تورم، افراد فقیر و دارای درآمد متوسط را فقیرتر می‌کند چون کار و پس‌انداز آنها بر اساس دلار آمریکاست. در همین حال، تورم، افراد غنی را ثروتمندتر می‌کند. چرا؟ چون افراد ثروتمند دارایی خود را به شکل طلا، نقره و بیت‌کوین نگهداری می‌کنند.

 

منبع: newsbtc

کد مقاله

18375

تاریخ انتشار

۱۴۰۲/۰۸/۰۴

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=18375

اشتراک گذاری