گروه مالی پیشرو و دانش محور با مجموعه متنوعی از خدمات فناورانه

بولن هفتگی منتهی به ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

بولن هفتگی منتهی به ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

  • در هفته گذشته در بازار سرمایه با توجه به رشد نمادهای شاخص ساز مانند شپنا، فولاد، فملی و… شاخص کل با افزایش نسبت به دو هفته ماقبل خود همراه شد. رشد قیمت نفت و بعضی از کامودیتی‌ها باعث ایجاد رشد تقاضا در گروه‌هایی مانند فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی شد و بعضی از نمادها در این گروه‌ها، در هفته گذشته با افزایش قیمت همراه بودند. اما در بسیاری از نمادها همچنان فشار فروش محسوس بود و با صف فروش، روزهای پایانی هفته گذشته را سپری کردند. فروش اوراق دولتی در هفته گذشته نیز مانعی برای ایجاد تقاضا در بازار سهام بود و تا زمانی که نرخ اوراق دولتی کاهش پیدا نکند، افزایش محسوس در سمت تقاضا در بازار سهام شکل نخواهد گرفت.
  • شورای نظارت بر معاملات سلف آمریکا(cftc) میگوید، سرمایه‌گذاران این کشور در هفته گذشته، نفت و دلار استرالیا را خریداری کرده و در مقابل نقره، طلا، مس و ین ژاپن را فروخته‌اند. این اتفاق هم راستا با رشد نرخ اوراق قرضه آمریکا به بالاترین سطح ۱۲ ماه گذشته بوده که محرک دلار آمریکا و عامل افزایش هزینه مالی در خرید و نگهداری کامودیتی‌ها در انبارها است.

قابل ذکر است، نرخ اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا مجددا صعودی شده و به ۱.۶۳ درصد رسیده که بالاترین سطح در یک سال گذشته می‌باشد. این موضوع فشار زیادی برای تقویت دلار و به تبع کاهش سهام و کامودیتی‌ها وارد می‌کند.

 

برای دانلود گزارش فوق از طریق لینک زیر اقدام فرماید:

بولتن هفتگی منتهی به ۲۵ اسفند ۱۳۹۹

کد مقاله

7594

تاریخ انتشار

۱۳۹۹/۱۲/۲۵

لینک کوتاه

https://sfg.ir/?p=7594

اشتراک گذاری